مواد غذایی رژیمی برای وعده صبحانه که باید بخورید

مواد غذایی رژیمی برای وعده صبحانه که باید بخورید

یکی از مهمترین وعده های غذایی شما در طول روز صبحانه است؛ شاید اهمیتی که این وعده غذایی دارد، در وعده های شام، ناهار و عصرانه وجود نداشته باشد. صبحانه تاثیر به سزایی بر روند لاغری افراد می گذارد. به همین خاطر کسانی که به زیبایی اندام خود اهمیت می دهند، انواع مواد غذایی رژیمی برای صبحانه را در این وعده غذایی جای می دهند.

شما می توانید، به جای خوراکی های پر کالری یک صبحانه رژیمی و گرانولا را در این برنامه غذایی جای دهید. با خوردن یک صبحانه سالم، یک روز خوب را آغاز خواهید کرد و بی شک انرژی کافی برای کل روز خود کسب می کنید. برای این که حداکثر مواد مغذی را از وعده صبحانه خود به دست آورید، باید به نسبت به مواد غذایی رژیمی برای صبحانه و میزان کالری آن ها دقت داشته باشید. اغلب مواد غذایی مفید افراد را سیرتر نگه می دارند. به همین خاطر استفاده از آن ها در راستای داشتن اندامی ایده آل موثر واقع می شود.

آنچه که در مورد مواد غذایی رژیمی برای صبحانه خواهیم خواند :

چه مواد غذایی را در برنامه صبحانه قرار دهیم؟

گرانولا چیست؟

میزان مصرف گرانولا در صبحانه رژیمی

خواص درمانی مصرف گرانولا در وعده صبحانه

آشنایی با انواع مواد غذایی رژیمی برای صبحانه

چه مواد غذایی را در برنامه صبحانه قرار دهیم؟

مواد غذایی رژیمی برای صبحانه باید با در نظر گرفتن نکات مهمی انتخاب شوند تا بیشترین تاثیرگذاری را بر سلامت بدن ما ایفا کنند. در وهله اول، به مواد غذایی پر فیبر توجه کنید؛ بهتر است، این وعده غذایی شما سرشار از فیبر باشد. این مسئله در کاهش وزن شما نیز تاثیر به سزایی بر جای می گذارد. فیبر، فرایند سوخت و ساز را در بدن افزایش می دهد و استفاده از آن از بروز بیماری های قند و دیابت نیز جلوگیری می کند. این ماده مفید غذایی در جلوگیری از جمع شدن چربی ها و التهابات بدنی نیز موثر واقع می شود.

در وهله دوم توجه شما را به مواد پروتئینی جلب می کنیم؛ انواع مواد غذایی رژیمی برای صبحانه سبب افزایش سیری و کاهش اشتهای افراد در طول روز می شوند. با استفاده از آن ها کالری سوزی در بدن شما افزایش می یابد. پروتئین سرشار از مواد مغذی است و مصرف آن افزون بر لاغری بر سلامت بدن شما نیز تاثیر می گذارد.

علاوه بر نکات یاد شده، حذف کامل غذاهای پر کالری در وعده غذایی صبحانه از اهمیت بالایی برخوردار است. برای این منظور، شکر را از تک تک مواد غذایی مورد استفاده در وعده صبحانه حذف کنید. برای شیرین کردن صبحانه تان، از عسل طبیعی استفاده کنید. نوشیدنی های حاوی شکر نیز، در روند کاهش اندام شما اختلال ایجاد می کنند. به جای مصرف آن ها آبمیوه های طبیعی را جایگزین کنید.

بهتر است، مواد غذایی رژیمی برای صبحانه شما از مواد غیر فراوری شده تهیه شده باشند. به طور مثال به جای نان های سفید از نان تیره رنگ استفاد کنید. در این نان ها غلات کامل تری وجود دارند که از ابتلا به بیماری های قلبی جلوگیری می کنند. این مواد مغذی از بروز یبوست در بدن شما نیز جلوگیری خواهند کرد. تهیه یک صبحانه رژیمی و گرانولا برای این وعده غذایی نیز سرشار از فایده خواهد بود. گرانولا یک ماده رژیمی فوق العاده است که در ادامه بیشتر به آن می پردازیم.

گرانولا چیست؟

استفاده از یک صبحانه رژیمی و گرانولا برای همه رده های سنی مفید واقع می شود. گرانولا یکی از تنقلات و اسنک های تجاری است که در وعده صبحانه مورد استفاده قرار می گیرد. در ساخت گرانولا از مواد مفیدی استفاده می کنند؛ جو دو سر، عسل طبیعی، مغزها و انواع خشکبار و میوه های خشک شده در این اسنک خوشمزه به کار می روند.

این مواد غذایی رژیمی برای صبحانه به صورت ترکیبی با ماست و شیر نیز قابل استفاده هستند. شما می توانید آن را به همراه دسرهای خود نیز سرو کنید. این روزها گرانولا در بین مفیدترین مواد غذایی رژیمی برای صبحانه جای می گیرد. به دلیل انرژی بالایی که این ماده غذایی برای بدن فراهم می کند، استفاده از آن برای دانش آموزان نیز فواید بیشماری دارد. ورزشکاران نیز از خواص گرانولا آگاه هستند و این ماده غذایی را در رژیم خود جای می دهند.

استفاده از این مواد غذایی رژیمی برای صبحانه ویتامین های مورد نیاز بدن را تامین کرده و در عین حال کالری بالایی در بدن ایجاد نمی کند. در حین خرید این ماده غذایی باید نکاتی را مورد بررسی قرار دهید. در ابتدا به مواد تشکیل دهنده گرانولا دقت کرده و میزان قند و شیرین کننده های موجود در آن را بررسی کنید. قند موجود در گرانولا با نام های لاکتوز، مالتوز، نکتار و… مشخص می شود.

در ادامه از عدم وجود روغن های ترانس در این مواد غذایی اطمینان حاصل کنید. در صورت وجود چربی در این مواد غذایی، ریسک ابتلا به بیماری های قلبی افزایش می یابد. چربی موجود در این مواد، به دلیل وجود روغن نارگیل و روغن های دیگر ایجاد شده است.

میزان مصرف گرانولا در صبحانه رژیمی

میزان مصرف گرانولا در صبحانه رژیمی
میزان مصرف گرانولا در صبحانه رژیمی

میزان مصرف این مواد غذایی رژیمی برای صبحانه، بسته به تولید کننده این مواد تغییر می کند. به صورت استاندارد، بهتر است در طول روز یک سوم فنجان از این ماده غذایی را میل کنید. تعیین میزان مصرف این مواد غذایی رژیمی برای صبحانه به موارد و شرایط متعددی بستگی دارد. میزان مصرف کلی مواد غذایی در طول روز، سن، جنسیت و… از مهمترین معیارهای تعیین میزان مصرف این مواد به شمار می روند.

بهتر است این ماده را به اندازه ای مصرف کنید که شما را سیر کند. در صورتی که در ساخت و تولید این ماده غذایی، جوی دو سر را با شیرین کننده های طبیعی و مصنوعی ترکیب کنند، محتوای قندی این ماده افزایش می یابد. در این حالت باید مراقب میزان مصرف گرانولا باشید. اما به طور کلی استفاده از این ماده غذایی، انرژی زیادی برای شما فراهم می کند. در صورتی که ورزشکار هستید، در طول روز از یک کاسه گرانولا برای بازیابی انرژی از دست رفته خود استفاده کنید.

میزان کربوهیدرات بالای گرانولا و وجود شیرین کننده هایی مانند شربت افرا و میوه در آن، می تواند انرژی مورد نیاز بدن شما را برای انجام فعالیت های سنگین مانند کوهنوردی، بدن سازی و… فراهم کند. این مواد غذایی رژیمی برای صبحانه برای افراد کم تحرک نیز فواید بیشماری دارد. ارزش غذایی بالای گرانولا، سلامت بدن شما را در سطح بالایی تامین می کند. طیف گسترده ای از مواد معدنی و ویتامین های مفید برای بدن در این ماده جای گرفته اند و خواص آن را افزایش می دهند.

خواص درمانی مصرف گرانولا در وعده صبحانه

خواص درمانی مصرف گرانولا در وعده صبحانه
خواص درمانی مصرف گرانولا در وعده صبحانه

یکی از مهمترین خواص درمانی این ماده، بهبود هضم غذاها است. این مواد غذایی رژیمی برای صبحانه، فیبر بالایی را در خود جای می دهند و به همین خاطر برای بهبود سلامت دستگاه گوارش بدن مفید واقع می شوند. فیبر موجود در این ماده باکتری های مفید روده را افزایش داده و از ابتلا به یبوست جلوگیری می کند.

کاهش سطح کلسترول بدن نیز از خواص مهم گرانولا محسوب می شود. با کاهش کلسترول مضر خون، از ایجاد پلاک در شریان و رگ های بدن جلوگیری خواهد شد. یکی دیگر از خواص گرانولا تقویت سطح انرژی در بدن است. در این ماده غذایی شکر وجود ندارد و همین مسئله از بروز کسالت و خستگی در طول روز جلوگیری می کند. میزان منگنز موجود در گرانولا برای فعالیت های متابولیک بدن مفید بوده و سلامت کلیه ها و کبد را تضمین می کند. بدین ترتیب بدن شما کار آمدتر شده و انرژی لازم برای فعالیت های روز را کسب می کند.

با مصرف این ماده غذایی از بروز آنمی در بدن نیز جلوگیری خواهید کرد. در گرانولا مقادیر بالایی آهن وجود دارد که از ابتلای افراد به بیماری آنمی جلوگیری می کند. تهیه گرانولا در منزل نیز میسر می باشد. شما می توانید، با روش هایی ساده و با استفاده از مواد غذایی در دسترس به سهولت این ماده را تهیه کنید.

آشنایی با انواع مواد غذایی رژیمی برای صبحانه

آشنایی با انواع مواد غذایی رژیمی برای صبحانه
آشنایی با انواع مواد غذایی رژیمی برای صبحانه

در دنیا رسپی های مختلفی برای تهیه یک صبحانه خوشمزه رژیمی وجود دارند. این صبحانه ها هم برای سلامت بدن شما مفید هستند و هم بسیار اشتها برانگیز می باشند. بلغور جو دو سر در بین مهمترین مواد غذایی رژیمی برای صبحانه است که کارشناسان تغذیه استفاده از آن را توصیه می کنند. این خوراک را اوت میل نیز می نامند و آن را با انواع میوه های فصل در وعده صبحانه سرو می کنند.

پودینگ دانه چیا نیز برای تهیه یک صبحانه رژیمی مناسب، مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از این مواد غذایی رژیمی برای صبحانه در تنظیم هورمون های بدن و کاهش التهابات موثر واقع می شود. فلفل دلمه ای شکم پر نیز گزینه خوشمزه و لذیذی برای صبحانه است. شما می توانید، از تخم مرغ و انواع سبزیجات برای تهیه این صبحانه استفاده کنید.

تست آووکادو هم در میان بهترین مواد غذایی رژیمی برای صبحانه جای می گیرد. این صبحانه بسیار ساده تهیه می شود و مزه دلپذیری دارد. تهیه اسموتی های مختلف برای این وعده غذایی، نقش به سزایی در لاغری بدن شما ایفا می کند. اسموتی، یک نوشیدنی خوشمزه است که با استفاده از میوه های یخ زده آماده می شود. یکی از مفیدترین مواد غذایی رژیمی برای صبحانه، انواع پنکیک های میوه ای هستند که خوردن آن ها بسیار لذت بخش است و با ذائقه بسیاری از افراد سازگاری دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *